Švietimo ir mokymo sistema tampa vis svarbesne Europos skaitmeninės pertvarkos dalimi. Kokybiško, įtraukaus ir prieinamo skaitmeninio švietimo Europoje prioritetu įvardijamas etiškas dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos naudojimas, moksliniai tyrimai ir šios srities inovacijos. Atliepdama į laiko iššūkius, Klaipėdos universiteto mokslininkų komanda kartu su Mokyklų tobulinimo centru įgyvendino projektą ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“. Projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4) pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT). Veiksmas „Trumpalaikiai (reikminiai) tyrimai (sveikatos, socialinėje ir kitose srityse), analizė ir diagnostikos diegimas (suderinus su Sveikatos apsaugos ministerija), susiję su COVID-19“.
Atliepdami Europos Sąjungos ir pasaulines strategijas dėl dirbtinio intelekto naudojimo švietimo srityje, įžvelgdami mokymosi analitikos potencialą, dėmesį skirdami Lietuvos orientacijai į bendrojo ugdymo modernizavimą, susibūrė edukologijos ir technologijos sričių mokslininkai, informacinių technologijų specialistai, bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenės. Tyrėjai nagrinėjo dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos sampratas, mokslinėje literatūroje atskleistus minėtų įrankių naudojimo mokyklose privalumus ir kliūtis, analizavo pasaulines tendencijas, įvairių šalių patirtis, Lietuvos situaciją dėl dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos naudojimo mokyklose. Bendradarbiaujant tyrėjų ir mokytojų komandoms, ieškota būdų, kaip efektyviau diegti dirbtiniu intelektu paremtas ir mokymosi analitiką integruojančias skaitmenines platformas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose.
Tris mėnesius trukusio veiklos tyrimo metu vienuolikos mokyklų komandos (pradinių klasių, kalbų, socialinių, gamtamokslinių dalykų ir matematikos mokytojai, mokyklų vadovai) išbandė dirbtiniu intelektu paremtas ir mokymosi analitiką integruojančias skaitmenines platformas. Organizuota 12 susitikimų su mokytojais (4 mokymai, kaip dirbti su skaitmeninėmis platformomis, ir 8 kūrybinės dirbtuvės) ir baigiamieji susitikimai su mokyklų komandomis. Juose mokytojai dalijosi mokymosi analitikos įrankių išbandymo patirtimi, kartu su tyrėjais ieškojo veiksmingo mokymo ir mokymosi būdų, analizavo mokymosi situacijas, diskutavo aktualiais skaitmeninių platformų diegimo ugdymo praktikoje klausimais.
Šioje svetainėje pristatomi svarbiausi tyrėjų ir mokytojų komandų projekto veiklų radiniai, tikintis, kad surinkta informacija ir mokymo patirtys bus naudingos Lietuvos mokytojams, norintiems ugdymo praktikoje diegti dirbtiniu intelektu paremtas ir mokymosi analitiką integruojančias skaitmenines platformas.